Egységben a sokféleség.

Vállalkozás

Új termék bevezetése a piacra, a termék életútja

Új termék bevezetése a piacra, a termék életútja

Egy vállalat életében egy új termék bevezetése nagyon nagyon kockázattal jár hiszen nem tudhatják pontosan, hogy mennyire lesz kelendő a vásárlók körében.

Az áru bevezetése előtt célszerű piackutatásokat végezni, hogy mennyire van rá kereslet. Fokozottan kell reklámozni az árucikket több marketing fogást bevetni.

A termék életútja:

  1.  Bevezetés: Bekerül a piacra és ha újdonságról van szó, akkor monopol helyzet alakul ki. Ilyenkor van a legnagyobb szükség a reklámra ( plakátok, szórólapok, tv-ben hirdetések)
  2. Növekedési szakasz : Fokozatosan növekedik az eladás, célszerű növelni a választékot ( minél többféléből tudnak válogatni annál jobb ) . A termékválaszték elkezd bővülni, megjelenik a piacon a konkurencia. A promócióra még mindig szükség van.
  3. Érettségi szakasz: A termék itt éri el a maximumot. Itt történik a legtöbb eladás és itt van a legkevésbé szükség a népszerűsítésre. Új ügyfeleket kell behódoltatni, csökkenteni kell kicsit az árakat. Ha minden jól megy tömegcikké válik.
  4. Hanyatlás: Itt jön el a pillanat amikor vagy engedni kell kifutni vagy pedig egy új marketing stratégiával fellendíteni. Az eladás látványosan csökken.

A termék életútját segíthetnek tovább fenntartani a következő lépések:

  1. Ármérséklés: időnként akciókat kell tervezni, főleg amikor közeledik a hanyatlás szakasz.
  2. Emlékeztető reklám: egy vállalatnak általában több terméke van, érdemes a régebbi termékekkel együtt promózni az újat/újakat.

 

Természetesen elengedhetetlen egy jó marketing osztály a cég életében aki csak erre koncentrál.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

©2024 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.