Office: egy olyan irodai számítógépes csomag mely tartalmazza a Word, Excel, Access, Outlook és PowerPoint nevű programokat. Mára már kifejlesztették az iskolai és otthoni verziót is így bárki által elérhetővé vált a megvásárlása.
Word: Dokumentumszerkesztő program, főbb funkciói: balra-középre-jobbra igazítás, betűtípus és méret választás , kép beszúrás.
Excel: Táblázatkezelő program, amit általában adatok rendszerezésére használnak. Alapvetően összeadásra, kivonásra használják de kimutatások készítésére is alkalmas.
Access: Adatbázis-kezelő rendszer. Itt is adatokat tárolnak, az Exceltől annyiban tér el, hogy itt egyszerűbb szűrni és keresni.
Outlook: Levelező program. Alapvető e-mail fogadására és küldésére alkalmas program.
PowerPoint : Bemutató-készítő program. Több diából álló prezentációkat lehet készíteni. Különféle átfedések is beállíthatóak, szöveg szerkesztésileg hasonló szintű mint a Word.
A mai világban szinte elengedhetetlen, hogy ne rendelkezzen bármilyen szintű számítógépes ismeretekkel. A munkaadók háromféle fajtát különböztetnek meg. Ebből a legalacsonyabb szint amit el szoktak várni az a Felhasználói szintű számítógépes ismeret.
1. Alapszintű számítógépes ismeretnek nevezzük azt, amikor valaki csak arra használja az Wordot, hogy nyers szöveget gépeljen be szerkesztés nélkül.
2. Felhasználói számítógépes ismerettel rendelkezik az a személy aki a Wordben már szerkeszti a szöveget és alapvető összeadás-kivonás műveleteket el tud végezni az Excelben.
3. Profi számítógépes ismeretekkel rendelkező munkatárs pedig kiválóan használja az összes Officeban megtalálható programok minden funkcióját.
Általában nem kell hozzá külön szakképzettség, a mai középiskolások mire eljutnak az érettségiig már bőven rendelkeznek minimum a felhasználói szinttel.
Hozzászólások
Szóljon hozzá!