Nemcsak az iskola dolga, hogy a gyerekeinkkel megismertesse a világot. Ha esetleg nem a tévét használjuk a tanítására, hanem értelmes programokat találunk ki, a későbbi tanulási problémáknak elejét vehetnénk. Bár elég sok türelmet igényel a gyerekekkel való foglalkozás, de mégis felbecsülhetetlen, mivel kihathat a későbbi éveikre. És még a gyerek is örülhet esetleg annak, hogy foglalkoznak vele a szülők.
Mint a szivacs, olyan a gyerek agya kicsi korában. Elképesztő mennyiségű információt képes befogadni. Ha figyelmesek vagyunk, sosem tudunk unatkozni a gyerekünk mellett. És őt se hagyjuk unatkozni legalább.
Látogassunk meg történelmi nevezetességeket, például várakat, emlékműveket. Ez változatosságot is jelenthet a számára a mozizások helyett. Viszont így a tudása is tágulhat.
Érdemes egy-egy nemzeti parkba, arborétumba is elsétálni, ha jobb az idő. Így legalább megismeri és megszeretheti a természetet, állatokat, növényeket. Beszéljük meg előtte, miket fog látni, mire érdemes jobban figyelnie.
A művészeteknek is szenteljünk néhány napot. Látogassunk el egy-egy múzeumba, ahol ma már gyerekprogramokkal is kedveskednek a gyerekeknek. Így talán érdekesebb lesz a múzeumlátogatás is. Majd tanítsuk egy hangszeren játszani. Már az alapok elsajátításával javulhat a zenéhez való viszonya.
Fejlesszük a kézügyességét. Minél többet fúrjunk-faragjunk, kössünk-varrjunk együtt, ha azt akarjuk, hogy ügyes kezű legyen a gyerkőcünk. A kiskorban rettentő fontos a manuális képességek fejlesztése.
Hozzászólások
Szóljon hozzá!