Egységben a sokféleség.

Pénzügyek

Mobillal bankolni – kényelem a tetőfokon

Mobillal bankolni – kényelem a tetőfokon

Megy egy ember a városban, majd üzenetet kap a mobiljára a bankjától. Azt írja a bank, hogy lenullázódott a számlája. Akkor az ember felkeresi a másik számláját, ahova a megtakarított pénzét fektette, majd néhány gombnyomás, és a számláján lesz a pénz.

Ilyen egyszerű az egész. Kényelmes, praktikus, hisz útközben is lehet pénzt utalni. De nem mindig volt így.

Körülbelül 30 évvel ezelőtt már törekedtek a pénzügyi intézmények, hogy eleget tegyenek az ügyfeleik nagyobb igényeinek, a kényelmük érdekében. Először jött a pénzkiadó automata, ATM.

Majd jött az internet bank az 1990-es évek után, amely lehetővé tette a fogyasztók hozzáférését a pénzügyi számláikhoz az otthoni számítógépes internetkapcsolat segítségével. Annak ellenére, hogy kényelmes volt, elég lassan növekedett.

Azután a mobilbank következett. A mobiltelefonnal bárhol, bármikor el lehet végezni a banki ügyeket. Kis hazánkban még nem nagyon terjedt el, de folyamatban van. És már egyre több banknak van mobilalkalmazása, mely kényelmes és útközben is lehet használni.

Például számlainformáció kérés, átutalás, bankkártya műveletek. Legújabb dolog, hogy a mobil névjegyzékében szereplő ismerősnek is lehet pénzt küldeni. Teljesen mindegy, hogy ugyanaz vagy eltérő a számlavezető bank. Ezt az újítást az Erste Bank vezette be, de az AXA Bank is hasonló dolgon ötletel.

A technika folyamatosan fejlődik. Ezért ebben a dologban is lehet még bőven fejlődni, hisz ez még nem a csúcspont.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2019 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.