Egységben a sokféleség.

Egészség

Ötletek egészséges életmódhoz

Ötletek egészséges életmódhoz

Nincs olyan ember, aki ne szeretne egészséges maradni akár az élete végéig. De hogyan? Mit kell tennünk ennek érdekében? Teljesen aszkéta életmódot kell folytatni talán? Nem, ilyesmiről szó sincs. De néhány ötlet és tipp talán segíthet benne.

Ne dohányozzunk.
Ha dohányzunk, és abba tudjuk hagyni, az gyakran az egyetlen leghatékonyabb dolog, amit megtehetünk. Vagy fokozatosan hagyjuk abba, egyre kevesebbet szívjunk, végül észrevétlenül így le is lehet szokni róla. Persze rengeteg akaraterővel lehetséges csak. Vagy egyszerűen el se kezdjük, az lenne a legjobb.

Rendszeres fizikai aktivitás.
Ősszel is lehet remekül sportolni a szabadban. Például kocogás, kis kertészkedés, úszás, kerékpározás, séta, hogy csak néhány legyen említve. Annál jobbak és hatékonyabbak ezek a tevékenységek, minél élénkebbek. És ahhoz, hogy használjanak is, legalább 30 percig kellene mozognunk. Azt be lehet osztani, hogy mondjuk 15 perc délelőtt és 15 perc délután. De ennél kevesebb ideig nem érdemes mozogni, mert nincs értelme.

És persze elengedhetetlen az egészséges táplálkozás. Sok-sok gyümölcs és zöldség fogyasztása ajánlott. Keményítő-alapú élelmiszereket fogyasszunk, mint például a gabonafélék, a teljes őrlésű kenyér, burgonya, rizs, tészta.

Kerülendőek a zsíros ételek. Ugye nem kell hangsúlyozni, hogy miért is.

Együnk legalább 2-3 adag halat hetente, ami ugye olajos hal. Mint például hering, makréla, szardínia, lazac vagy friss tonhal.

Ez nem túl sok dolog. Simán be lehet tartani. Magyarul figyeljünk jobban az étkezésünkre, és kerüljük azokat az ételeket, melyek hízásra hajlamosítanak minket.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2019 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.