Egységben a sokféleség.

Munkavállalás

A munkahelyi kommunikáció kiemelt fontossága

A munkahelyi kommunikáció kiemelt fontossága

Nem mindegy, hogyan viselkedünk a munkahelyünkön, vagy kinek mit és hogyan mondunk. A jövőnk is függhet ettől. Érdemes néhány dolgot ezzel kapcsolatban szem előtt tartanunk.

A legtöbb munkahelyen nem preferálják azokat a szavakat, mondatokat, melyekben faji előítéleteket hangoztatunk. Mivel ezek támadóak, és aki ilyen megjegyzéseket tesz, az alacsony érzelmi intelligenciáról árulkodik.

Rossz viccek mesélése se illik. Persze mondhatunk vicceket, de az oda nem illőt inkább hagyjuk ki. Ismerjük fel a beszélgetőtársunk hangulatát, és olyanról beszélgessünk, ami oda való.

Sírni abszolút nem előnyös egy munkahelyen, különösen a férfiaknak nem. Képesnek kell lennünk elfojtani a sírást, ha olyan ér bennünket. A sírás a gyengeség jele, ne mutassuk, hogy gyengék vagyunk, különösen, ha előrébb akarunk jutni.

Mindig olyan témáról beszéljünk a kollégáinkkal, ami a munkahelyre, az adott szituációba illik, vagy amiről éppen másokat is beszélgetni hallunk. Próbáljunk meg művelten beszélgetni, lássák, hogy jártunk iskolába. Lehetőleg ne legyünk túl halkak, mert akkor azt gondolják rólunk, hogy titkolunk valamit. Kerüljük a káromkodást, ha egy mód van rá.  Pláne ha irodában dolgozunk. De máshol se használjuk ezeket a jelzőket.

A vakarózás figyelemelvonó hatású, főleg egy beszélgetés közben. Kerüljük a mobilunk és a ruhánk babrálását is a beszélgetések alatt, mivel ezek azt fejezhetik ki, hogy nem érdekel minket a másik szövege. Nézzünk a partnerünk szemébe, míg ő beszél hozzánk, különben azt hiheti, hogy nem mondunk igazat neki.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2019 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.