Ez a cikk felettébb hasznos lehet azon emberek számára, akik most vagy az elkövetkezendő időkben szándékoznak munkalehetőségek után kutatni, majd pedig munkát vállalni Magyarországon belül. Hasznos lehet persze azok számára is akik már elhelyezkedtek, hiszen fontos mindig tisztában lenni az ezen értékű információkkal. Nagyon kínos lehet egyes esetekben, ha nem vagyunk képbe az ilyen értékrendű dolgokkal. Bajos kezdetet jelenthez és minden bizonnyal nem tünteti fel jó színben azt a friss munkavállalót a főnöke/vezetősége előtt, aki nincs ezen dolgokkal tisztában, nem visz magával bizonyos elengedhetetlen fontosságú papírokat a szerződések megkötéséhez. Most tehát leírom azokat az iratokat, amik feltétlenül szükségesek egy hivatalos munkaszerződésnek a kitöltéséhez. Ezek létfontosságúak, tehát nélkülük bizonyos, hogy a szerződés nem fog tudni létrejönni, majd életbe lépni. Ettől eltérően viszont extrém esetben kellhetnek még másnemű dokumentumok is az alább felsoroltakon kívül, de azokra minden bizonnyal felhívják a figyelmet. Szóval az alapesetben munkavállaláshoz szükséges iratok :
–Személyigazolvány
–TAJ kártya
–Adó kártya
–Lakcímkártya
–Bankszámlaszám
–Előző munkahelyi kilépőpapírok
–Bizonyítvány
–Munkáltatói igazolás a munkaviszony megszűnésekor
–Jövedelemigazolás egészségbiztosítási ellátás megállapításához
–TB kis könyv
–Közvetítőlap a munkaügyi kirendeltségről
Fontos továbbá, hogy bár nem mindenből kötelező, de mivel nagy részükre igaz, így érdemes minden felsorolt iratból az eredeti példányt magunkkal vinni és azon felül még egy-egy másolatot. Továbbá több olyan is fellelhető ami természetesen opcionális, tehát ha nem vonatkozik ránk, akkor nem kell vele foglalkoznunk. Megjegyzésként még érdemes lehet azzal is tisztában lenni, hogy a bizonyítványnál csak a legmagasabb végzettségűre van szükség.
Hozzászólások
Szóljon hozzá!