Egységben a sokféleség.

Esemény

Black Friday akciók – 2020 is erős év lesz

Black Friday akciók – 2020 is erős év lesz

A 2020-as évet nem a száguldó gazdaság, szárnyaló GDP százalékok, meredeken emelkedő munkabérek jellemzik, és nem az idei végződik majd az utóbbi időszak legjobb kereskedelmi éveként. Ez azonban nem jelenti azt, hogy le kell, hogy maradjunk a kedvezményekről november 27-én vagy néhány nappal előtte vagy utána, a Black Friday akcióiról.

Személyesen vagy online vásároljunk? Előnyök, hátrányok és a jelenlegi speciális helyzet

A kérdést az előző években sokkal nehezebb volt megválaszolni, mint idén, bár az online vásárlás előnyei a 2010-es évtizedben is nyilvánvalóvá váltak. Apropó, 2010-es évek: a Black Friday / Fekete péntek akciósorozat, amely az Amerikai Egyesült Államokból „származik”, hazánkat 2013-ben érte el, ekkor személyesen vehettük igénybe az akciókat, míg 2014-ben az online Fekete pénteki akciók is megérkeztek.

A 2020-as év új, előre nem látható eseményei azonban felülírták az összes előző évek gyorsan változó szokásait is. Még ha a személyes vásárlás „hívei” voltunk is az utóbbi években, sőt, ha még soha nem vásároltunk még online, idén ez talán egészen megváltozott. Hiszen 2020-ban egyre többen választottak házhozszállítást online rendeléssel, legyen szó élelmiszerről vagy készételről, és ez persze nem minden. Mivel az év még nem ért véget, és az adatoknak van átfutási ideje is, pontos adatokkal nem szolgálhatunk, de egyértelműnek tűnik, hogy idén nagyságrendekkel többen vásároltak/vásárolnak online, mint bármikor az ezelőtti években.

Ezeknek a tudatában talán nem meglepő, hogy előnyök helyett hátrányok is szóba jönnek: a személyes vásárlás hátrányai 2020 novemberében:

  • a megnövekedett autós forgalom, és különösen az ingyenes parkolás miatt egyes környékeken gyakorlatilag lehetetlen leparkolni,
  • a tömegközlekedést érdemes lehet elkerülni a vírusveszély miatt,
  • a kerékpározáshoz a legtöbbeknek túl hideg van, és a folyamatosan forgalom miatt rossz levegőt kell belélegeznünk,
  • gyalog sok üzlet szimplán túl messze lehet tőlünk, és nemigen ejthetünk meg egy nagybevásárlást és/vagy nagy tárgyakat gyalog hazavinni nem túl kényelmes,
  • ha mégis eljutunk egy boltba, sőt, egyre többször közterületen is kötelező a maszk, és általában is, de egy jól ismert, kedvezményekkel teli, tömeggel teli eseményen a vírusfertőzés veszélye nagyobb,
  • oda kell figyelnünk a kijárási tilalom időszakára: ha késő délutánig dolgozunk november 27-én, pénteken, elég kevés időnk marad a bevásárlásra, hiszen este 8-ra már otthon kell lennünk, ha nem akarjuk a kijárási tilalom szabályait megszegni.

Az online vásárlás hátrányai között talán azt lehet megemlíteni, hogy nem látjuk a saját szemünkkel, nem tudjuk kézbe venni az árukat, és így más a kiválasztás, vásárlás érzése, élménye, de tény, hogy élőben könnyebb eltévedni egy nagy üzlet, hipermarket vagy bevásárlóközpont sorain, utcáin, így akár jóval többet vásárolunk és olyasmiket is, amelyekre semmi szükségünk. Sokak szerint vírushelyzet nélkül is jobb online vásárolni, bár idén a kérdés, ahogy fentebb is említettük, eldöntöttnek tűnik.

Nézzük tehát az online vásárlás előnyeit, általában:

  • nem kell elhagynunk a kényelmes, megszokott környezetünket, ha nem akarjuk, mivel otthonról, telefonról, tabletről (táblagépről), laptopról, asztali számítógépről, stb. is vásárolhatunk,
  • ha van „kimaradó” időnk, amelyet hasznosan töltenénk el, például az anyósülésben, villamosban, buszban, vagy kávézóban (ez, mint tudjuk, a jelenlegi helyzetben nem lehetséges), sőt, akár munkahelyünkön is tudunk vásárolni, anélkül, hogy egy fizikailag létező üzletbe eljutnánk, ott megkeresnénk és kiválasztanánk a terméket, majd sorban állnánk, fizetnénk és hazajutnánk. Könnyen lehet, hogy legalább egy irányban egy forgalmi dugót vagy lassulást is megspórolunk online vásárlással),
  • házhoz szállítják a vásárolt árukat (a Black Friday / Fekete pénteken vásárolt termékeket jóval karácsony előtt kézhez fogjuk kapni), vagy egyre több helyen kérhetjük, hogy azokat olyan „pontokon” tegyék le, ahonnan bármikor felvehetjük őket: így általában a szállítás költsége is alacsonyabb.

Szuper akciók több kategóriában

Rengeteg helyen vásárolhatunk online, többek között webáruházakban. A Black Friday akciók különösen erősek a Shopalike webshopban: itt akár 70% kedvezménnyel vásárolhatunk minőségi árukat: a fő kategóriák a sport, a lakásdekoráció, a férfi- és női ruházat, a bútor és a cipők.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

©2024 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.