Egységben a sokféleség.

Oktatás

Fogyatékos gyermekek szakszerű oktatása

Fogyatékos gyermekek szakszerű oktatása

Fogyatékos, értelmi fogyatékos. Gondolom, senki se szereti ezeket a szavakat hallani, főleg, ha a saját gyerekéről van szó. Az emberek idegenkednek legtöbbször a fogyatékos személyektől, talán, mert nem tudják kezelni őket, félnek tőlük. Pedig ők is csak emberek, nekik is szükségük van emberi szóra, szeretetre.

Az értelmi sérült, fogyatékos gyerekeket, mint például akik tanulási nehézségekkel küzdenek, figyelemhiányosak, hiperaktívak vagy autisták, megfelelő oktatásban kell részesíteni. Először kis lépésekben kell oktatni őket, hogy folyamatosan fejlődjenek és haladjanak. Ha elsajátítottak egy lépést, csak azután jöhet a következő lépés. Ez egy progresszív, lépcsőzetes tanulási módszer. Amely jellemző sok tanulási modellre. És még hatékony is ráadásul.

A másik módszer, hogy módosítani kell a tanítás megközelítését, a hosszadalmas szóbeli utasítások és elvont előadások helyett. Tanuljanak kinesztetikusan. Ez ellentétben áll a gondolkodási, elvont tanulástól. A gyakorlati megközelítés különösen hasznos a diákoknak, akik érintéseken, mozgáson és a tárgyakkal való foglalkozáson át tanulnak, gyakran élvezik a fizikai tevékenységeket és a kézműveskedést.

A vizuális segédeszközök magában foglalják a táblázatokat, képeket és grafikonokat. Hasznosak, hogy a gyerekek megértsék, hogy milyen viselkedést várnak el tőlük. Például a táblázatok feltérképezik a diákok által elért eredményeket, amik persze nagyon hatásosak, és a szerint próbálnak majd a következőkben viselkedni.

Ha megfelelő oktatást, segítséget kap a gyerek, akkor sokat fejlődhet és nagyszerű eredményeket érhet el.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2019 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.