Egységben a sokféleség.

Egészség

Folyadékbevitel fontossága és átlagos folyadékszükséglet

Folyadékbevitel fontossága és átlagos folyadékszükséglet

Az emberi élethez a táplálkozáson kívül hozzátartozik a megfelelő folyadékbevitel. Ez természetes, hisz ha megszomjaztunk, iszunk. De valóban csak akkor kell inni, ha már szomjasak vagyunk? És egyáltalán mennyi folyadékra van szükségünk?

A napi többszöri folyadékbevitel nagyon fontos, és ne csak akkor igyunk, ha már szomjasak vagyunk. Az őszi és a téli hónapokban 1-2 liter folyadékbevitel ajánlott, de aki nehéz fizikai munkát végez, és gyakran izzad, annak többet szükséges innia. A nyári hónapokban 3-4 litert is meglehet inni, sőt akkor a szervezet kívánja is a több folyadékot. De, vigyázzunk, mert minél nagyobb a hőség, annál alacsonyabb szénhidráttartalmú italt fogyasszunk.

Szomjunkat csillapíthatjuk vízzel, ásványvízzel, különféle gyümölcslevekkel, tejjel, teákkal valamint sportitalokkal. A kávéval nem jó csillapítani a szomjat, mivel az koffein tartalmú, és vízhajtó hatású. Az üdítőkből is megárt a sok, mert sok cukrot tartalmaznak, és néhányuktól még szomjasabbnak érezheti magát az ember.
Nagy melegben több folyadékra van szükségünk. De a hidegben is kell inni, természetesen, hisz kiszáradnánk, ha nem innánk. És, ha elegendő mennyiséget iszunk, a bőrünk is szebb lesz, szinte fiatalabb. Ha nem iszunk eleget, ráncos, kiszáradt lesz a bőrünk, és a hajunk is töredezetté válik. A szervezetünk akkor sebezhetőbbé válik.

A megfelelő folyadékbevitel alapvető fontosságú a jó egészséghez, ezért törekedjünk a kívánatos összetételű és mennyiségű folyadékfogyasztásra, amely mind szellemi, mind fizikai teljesítményünket pozitívan befolyásolja.

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2019 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.