Az internet nyújtotta szabadságot csak akkor tudjuk igazán élvezni, ha biztosan ismerjük jogainkat és kötelezettségeinket. Az internetes vásárlás során nincs fizikai jelenlét eladó és vevő közt. Ezért mindenféleképpen a lehető legtöbb infót kell megtudni az eladóról. Internetes szerződések esetén hogyha a vásárló meggondolja magát, 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.
Ezt a jog attól a naptól érvényes, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetén pedig, attól a naptól amikor a szerződést megkötötte. Ennek olyan írásos nyoma kell maradjon, hogy az elállás időpontját vita esetén később igazolni tudjuk. Abban az esetben ha az eladó nem tesz eleget annak, hogy a vevőt erről a jogáról tájékoztassa, akkor a 8 munkanapos határidő meghosszabbodik 3 hónapra.
Elállás esetén az eladó köteles a kifizetett összeget haladéktalanul, vagy legkésőbb az elállást követő 30 napon belül visszatéríteni a vevőnek, megrendelőnek. Ez akkor is fennáll , ha az eladó nem tudja teljesíteni a megrendelést. Amennyiben a vevő eláll a szerződéstől, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a vevő köteles megfizetni.
Amennyiben az eladó a megrendelttől eltérő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a visszaszolgáltatási költséget az eladónak kell fizetni. A távollevők között kötött ügyletek esetében is érvényesek a szavatossági, amelyet jótállási jogok, azaz, ha a termék gyártáshibás, akkor a minőségi kifogással a kereskedőhöz lehet fordulni.
Hozzászólások
Szóljon hozzá!