Egységben a sokféleség.

Gazdaság

5 tipp a sikeres e-commerce keresőoptimalizáláshoz

Amikor e-commerce keresőoptimalizálásról nagyobb távlatokban gondolkodunk, akkor rá kell jönnünk, hogy a hagyományos taktikák és módszerek már nem biztosítanak megfelelő hatékonyságot munkánk során.

Hogy fogunk egyedi címeket és leírásokat gyártani több ezer termékhez? Hogy fogunk kulcsszó alapú kutatásokat végezni a milliónyi különböző kulcsszókombinációkon, amelyek relevánsak termékeink szempontjából? Ezek a feladatok időérzékenyek és a megfelelő büdzsé betartása érdekében a keresőoptimalizálásban felesleges időt nem szánhatunk ezekre.

A következőkre lesz szükségünk, ha sikeresek akarunk lenni:
1. oldal index
2. főmenü navigáció
3. kidolgozott kategória oldalak
4. termékséma
5. URL struktúra

1. Oldal indexelés – a világ összes weboldalon belüli keresőoptimalizációja nem fog rajtunk segíteni, ha a Googlebot nem találja meg a tartalmunkat az interneten. Az indexelésen lehet javítani, ha átnézzük az ’ 5xx’ típusú hibaüzeneteket a Google Search Console-ban. A kifutott termékeket is el kell távolítani az oldalról, mivel a Google ezekre feleslegesen állít rá botokat.
2. Főmenű navigáció – a főmenüben található oldalak fognak a legnagyobb valószínűséggel indexelődni és rangsorolódni a Google keresőben, mivel ezek vannak a legláthatóbb helyen és több ezer további oldalon is megjelennek. A megfelelő e-commerce keresőoptimalizálás érdekében szükség van egy céltudatos és rendezett főmenüre, megfelelően kialakított almenükkel.
3. Kidolgozott kategóriaoldalak – sok weboldal tulajdonos azt hiszi, hogy az olyan oldalak, melyek egyszerűen csak az elérhető termékeket jelenítik meg és egyébként tartalomtól üresek, hasznosak. Pedig nem azok. Az ilyen oldalak semmi információval nem rendelkezek a Google botok számára azon szempontból, hogy milyen rákeresésre kellene megjeleníteni őket. A Google a szöveges alapú HTML tartalmat szeretik, mivel ebből megállapítható, hogy az oldal milyen jellegű.
4. Termékséma – a Google nemrég bejelentette, hogy hamarosan lesz egy ’hasonló termékek’ opció a Google képkeresőn belül, amely egyszerűbbé teszi a felhasználók számára a releváns termékek megtalálását. Egy megfelelő termékséma elősegíti, hogy az adott cég termékei előrébb kerüljenek az ilyen esetekben.
5. URL struktúra – a logikus URL szerkezet kulcsfontosságú a sikeres e-commerce SEO-hoz manapság. A cél, hogy a struktúrában a termékeket olyan közel tartsuk a főmappához/oldalhoz, amilyen közel csak lehet. A hosszú URL-ekkel az a baj, hogy a keresők nem látják a termék nevét, csak mire az URL végére érnek és sokszor megeshet, hogy a link ezen része levágódik vagy lerövidül. Nem probléma, ha hosszabb paraméter string-eket teszünk a termék mappája után, viszont fontos megbizonyosodni arról, hogy a termék neve jól látható az URL-ben a keresési eredményeknél.

Ha sikeres webáruházat akarunk üzemeltetni ma a weben, elengedhetetlen SEO-ban gondolkodni, ehhez viszont feltétlen meg kell találni azt a szakembert, aki maradéktalanul ismeri azokat a megoldásokat, amivel mindezek megvalósíthatók!

hozzászólások

Hozzászólások

Szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

©2017 Euvonal.hu – Euvonal. Minden jog fenntartva.